Welcome to Our Blog

Donec congue, neque at interdum vulputate, lectus tortor rutrum nisi, quis auctor elit dui quis enim. Phasellus leo lectus, ultrices vel vestibulum sed, ultrices eget sapien. Praesent imperdiet purus nec vestibulum sagittis. Suspendisse id risus sagittis, pharetra nisi vitae, tincidunt nulla. 

Earth from me, Basel Art Center

Přijměte pozvání na výstavu EARTH FROM ME – Adama Kašpara a Martina Mainera. vernisáž 22. 6. 2018 od 18:00 výstava trvá od 23. 6. do 1. 9. 2018 Basel Art Center Riehentorstrasse 31 • 4058 Basel, Schweiz, www.baselartcenter.ch    

Diplomová práce 2018

Diplomová práce Mapa hor – Adam Kašpar, AVU, 2018   Jiné místo / Another Place, AVU Adam Kašpar (Ateliér malířství IV / Škola Martin Mainer) více zde   Mapa hor Malířská studie přírodních poměrů Jeseníků se zvláštním důrazem na geologickou stavbu a vizuální mapování přirozených lesů. Hory (potažmo příroda) nazírané jako fyzické / duševní / duchovní bytí, jako orgán živoucího těla Země, nedefinitivní, progresivně hnětený časem a silami mimo lidskou představivost. Východiska jak malířská, tak myšlenková, nalézaná v romantické vědě a realistickém malířství devatenáctého století, jmenovitě například ve sféře přírodovědecky-estetického přístupu Johna Ruskina. Malířské zviditelňování struktur skal a kamenů se snahou uvědomit si jejich stavbu a jejich souvislost se stavbou větších celků. Malířství zde slouží jako nástroj vizuálního studia přírody, jako nástroj chápání sebe sama jako části Země.   A Map of the Mountains A painted study of the natural state of the Jeseník Mountains, with a special emphasis on the geological structure and visual mapping of natural forests. Mountains (and nature in general) are seen as a physical/spiritual/mental being, as an organ of the living body of the Earth, as undefined, progressively kneaded by time and forces beyond the human imagination. My starting point both for painting and for […]

Jen prostor – Galerie města Pardubic

  Adam Kašpar: Jen prostor / Galerie města Pardubic (kurátor: Pavel Šmíd) vernisáž: středa 7. 3. 2018 v 18 hodin, Galerie města Pardubic, Příhrádek 5, 53116 Pardubice trvání výstavy: 8. 3. – 22. 4. 2018 více o výstavě    Adam Kašpar/ Re-Discovery Wierzę w wielkie odkrycie. Wierzę w człowieka, który dokona odkrycia Wierzę w przestrach człowieka, który dokona odkrycia.  … Szybują mi te słowa ponad regułami. Nie szukają oparcia w jakichkolwiek przykąadach. Moja wiara jest ślepa i bez podstaw.  ̶ Wisława Szymborska   Adam Kašpar je příslušníkem nastupující generace malířů, kteří se – s vědomím veškeré plurality a otevřenosti současné scény i světa umění obecně – profilují způsobem, jež lze jenom s mírnou nadsázkou nazývat revolučně tradičním: klasickou, realistickou malbou poučenou jak stran technických, tak formálních aspektů věci. Je navíc autorem, který se i tematicky soustředí podobně výlučně a neprakticky – je krajinářem. Obojí má své četné kontace, teorií počínaje a praxí konče; tou, jež obě domény spojuje, je nicméně otázka kompetencí a aspirace na ně, což je samozřejmě záměr ze všech nejradikálnější. A zároveň se také nabízí jeden konkrétní referenční bod – kterým je teorie umění Johna Ruskina. Právě od tohoto momentu bych se také chtěla odrazit a sem směřovat pozornost […]

Archiv lesa – Lašské muzeum Kopřivnice

Adam Kašpar připravil samostatnou výstavu pro Lašské muzeum Kopřivnice – Archiv lesa. Výstava je k vidění do 28. 1. 2018.   Adam Kašpar, Archiv lesa – Lašské muzeum Kopřivnice 8. 12. 2017 – 28. 1. 2018     „Z podzimních fotografických vod se v prosinci přesuneme do končin malířských. A ne ledajakých. Své práce u nás bude vystavovat jeden z našich nejtalentovanějších mladých krajinářů Adam Kašpar. Jeho výstavu jsme nazvali Archiv lesa. Adamovu práci můžeme bez obav zařadit k realistické škole. Fascinuje jej svět „takový jaký je“ a této konstantě se snaží přibližovat vše, co v oblasti výtvarného umění dělá. Na jeho obrazech se projdete lesy (nejčastěji v jejich divoké podobě) i zasněženými horskými pláněmi, prozkoumáte tajemství přírodních procesů nebo se ponoříte do geologické minulosti naší planety. Adam Kašpar však není nikterak banálním realistou, který by jen bez rozmyslu kopíroval viděné. Nad svými obrazy přemýšlí a klade si jejich prostřednictvím mnoho znepokojivých otázek pátrajících po možnostech a limitech realistického malířství. Ostatně stejné otázky, které si klade Adam, si budete moci položit i Vy, pokud si najdete čas a dorazíte na výstavu jeho obrazů. Zahájíme ji společně s ním v pátek 8. prosince 2017 v 17:00 hodin v Lašském muzeu v […]

Světlo v obraze: český impresionismus

Obrazy Adama Kašpara k vidění na výstavě „Světlo v obraze: český impresionismus“.   Jízdárna Pražského hradu více o výstavě zde   „Na Pražském hradě se představí největší výstava českého impresionismu. Expozice „Světlo v obraze: český impresionismus – Inspirace blízké i vzdálené“ v Jízdárně Pražského hradu nabídne 520 obrazů od 78 autorů, zapůjčených z více než padesáti státních i soukromých institucí včetně Národní galerie.“  

Fascinace skutečností | Hyperrealismus v české malbě, Muzeum umění Olomouc

Adam Kašpar byl vybrán na společnou výstavu Fascinace skutečností, která se koná v Muzeu moderního umění Olomouc. Výstava je doprovázena tištěným katalogem.   „S kořeny v šedesátých letech dvacátého století a s oporou v euro-americké vizuální tradici má hyperrealismus pověst revolucionáře na baštách dokonale mimetické, radikálně realistické malby. Jako takový je jedním z mála skutečně dráždivých elementů současného světa umění. Je totiž přímo spojen s revoltou vůči dobově progresivním uměleckým tendencím, na straně jedné neo-avantgardním variantám abstraktního expresionismu, minimalismu, konceptualismu či umění instalace, na straně druhé více či méně angažovanému realismu. Jeho zaměření, na rozdíl od pop-artu vůči obrazu naladěné pozitivně, bylo od počátku strategicky spojeno s fotografií a technickým viděním jako takovým, jehož však nejen využívá, ale také je problematizuje. Hyperrealismus, oponující, avantgardou však také dobře poučený, se záměrně pohybuje na hranicích realismu, naturalismu, iluzionismu a verismu. Nelze jej chápat jako vizuální hru, projekci idealizovaného světa, ani výsledek prosté artistní snahy – zosobňuje zcela elementární zájem o to, co reálně existuje, fascinaci tím, co je viděno. Je soustředěním se na věc, ne způsob, jakým je nahlížena; na detail, ne kontext; na vzhled, o nějž opírá vlastní expresi věci, ne její vnitřní vlastnosti – a tomuto záměru také vše podřizuje. […]